Driver du en IT-bedrift så vet du at håndtering av kundenes cybersikkerhet går langt utover å sette opp brannmurer og antivirusprogramvare. En av de største sårbarhetene i enhver organisasjon er menneskelige feil — ansatte som uvitende klikker på phishing-e-poster, faller for svindel, eller håndterer sensitiv data på feil måte.

Utfordringen for MSP'er er å finne et opplæringssystem som hjelper alle kunder å komme i mål med økt bevissthet om cybersikkerhet uten å bruke masse tid på administrative oppgaver eller for å tilpasse opplæring for hver enkelt kunde.

Les videre for å finne ut hvordan usecure Human Risk Management hjelper MSP'er til å:

  1. Øke omsetning
  2. Tilby opplæring til mange kunder med varierende antall ansatte
  3. Sikre et høyt sikkerhetskompetansenivå hos kundens medarbeidere

 

Utfordringer i håndtering av menneskelig risiko

Som en MSP håndterer du sannsynligvis mange kunder, hver med unike behov. Jo flere kunder du tar på deg, jo mer administrativt arbeid blir det — manuell oppsett av sikkerhetsbevissthetsprogrammer, håndtering av phishing-simuleringer og endeløs rapportering.

Du ønsker å utvide kundebasen, men ettersom du skalerer, øker også tiden brukt på å håndtere disse kritiske, men tidskrevende oppgavene.

Bedre opplæring og mindre admin - hva er oppskriften?

 

4 måter usecure kan hjelpe deg:

  1. Automatisert påmelding og opplæring (uLearn):  automatisk meld på nye brukere til usecure-plattformen, med umiddelbar start av månedlige opplæringssesjoner. Ingen manuell inndata. Ingen bortkastet tid. Brukerne mottar korte, engasjerende videokurs som dekker de essensielle sikkerhetstemaene.
  2. Automatiserte phishing-simuleringer (uPhish):  aktiver AutoPhish, og plattformen vil da sende tilfeldige phishing-e-poster basert på virkelige svindelforsøk mot sluttbrukere. Dette betyr at kundenes medarbeidere konsekvent blir utsatt for praktiske, virkelige phishing-simuleringer uten noen ekstra innsats fra MSP sin side.
  3. Fleksible, skreddersydde rapporter (Report Hub): usecure Report Hub genererer og sender automatisk tilpassede rapporter - til både MSP og kunder. Rapportene viser i detalj hvordan hver bruker presterte på phishing-tester og sikkerhetsopplæring. Kunder kan se fremgangen, og jobbe videre med eventuelle svake punkter, uten at det krever ytterligere handling fra MSP.
  4. Sømløs integrasjon: Med Microsoft 365 og Google Workspace-integrasjon kan du synkronisere brukere direkte inn i usecure, noe som gjør det svært enkelt med onboarding av nye kunder og brukere.

 

4 tips for effektiv sikkerhetsopplæring du kan tilby dine kunder!

  1. Automatiser der du kan:  Automatisering er ikke bare et buzzword; det er en nødvendighet. usecure verktøy og løsninger lar deg automatisere kjedelige, men essensielle oppgaver som brukerpåmelding og phishing-simuleringer, noe som sparer tid og reduserer feil.
  2. Fokuser på skalering:  Se etter plattformer som vokser med bedriften din, og som integrerer sømløst med Microsoft 365 eller Google Workspace. Dette sikrer at når kundebasen din utvides, gjør ikke arbeidsmengden det.
  3. Tilby verdi gjennom rapportering:  Kundene dine vil gjerne se resultater. Tilpassede rapporter holder dem ikke bare informert, men viser også effektiviteten av tjenestene dine. Det er en enkel måte å bygge tillit på.
  4. Test usecure plattformen gratis:  Før du forplikter deg, test ut plattformen ved å bruke en Not-for-Resale (NFR)-lisens. Opplev hvordan automatisering og andre funksjoner virker i ditt eget MSP-miljø.

 

En av mange 5-stjerners omtaler på G2.com...

Five stars

"As an MSP, I can't recommend Usecure highly enough. Their security awareness training is top-notch—engaging, easy to understand, and incredibly effective at reducing human error. The policy management feature is another standout; it’s intuitive and ensures that all our clients’ policies are up-to-date and compliant without the usual hassle. Plus, the dark web monitoring is a game-changer."

 

Kontakt post@virosafe.no for tilgang til usecure NFR-lisens og prøv selv!